Image

Концепція маски в романі Луїджі Піранделло «Блаженної памʼяті Маттіа Паскаль»

Навчальний заклад: Спеціалізована економіко-правова школа I-III ступенів з поглибленим вивченням іноземної мови приватного вищого навчального закладу Харківського гуманітарного університету «Народна українська академія»

Автор: Чінський Іван Олексійович

Відділення: Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство

Секція: Зарубіжна література

Область: Харківська

Опис:

Маска є одним із найдавніших і найважливіших концептів світової культури, що збагачує її новими смислами з кожною епохою. У літературному творі маска часто стає сюжетним мотивом із розгалуженою складною символікою. В італійській культурі концепція маски пов’язана, у першу чергу, із театром: від давньоримської ателлани, середньовічного карнавалу й народної комедії дель арте до сучасних італійських драматургів. Одним із італійських драматургів нового часу, у чиїй творчості концепція маски виходить на перший план та отримує теоретичне обґрунтування, є лауреат Нобелівської премії 1934 р. Луїджі Піранделло. Актуальність роботи обумовлено відсутністю наукових досліджень і необхідністю системного аналізу формування в «Блаженної пам’яті Маттіа Паскаль» концепції маски. В науково-дослідницької роботі вперше в літературознавчій науці визначено вплив роману «Блаженної пам’яті Маттіа Паскаль» Л. Піранделло на формування його концепції маски. Також уперше проведено порівняльний аналіз масок персонажів комедії дель арте та персонажів роману, виявлено відповідності й смислове навантаження цих масок у формуванні концепції маски у романі.