Image

Дослідження експериментальним методом естетичної теорії Іммануїла Канта на сучасному етапі

Навчальний заклад: Гружчанський навчального – виховного комплекс «Загальноосвітня школа I- III ступенів - дошкільний навчальний заклад» Дубов`язівської селищної ради Конотопського району Сумської області

Автор: Хукаленко Дмитрій Андрійович

Відділення: Філософія та суспільствознавство

Секція: Філософія

Область: Сумська

Опис:

Критика здатності судження Іммануїла Канта - це не тільки вершина світової філософської естетичної думки, а й високий зразок системної філософії. Будучи центральною ланкою вчення німецького мислителя "Критика здатності судження" надала цій системі закінченість цілого. Тобто, світ трьох критик - це єдина "область", зміст якої не може бути обраним частково. Але саме світ естетики й проблемне поле зв'язали світ природи і свободи, причому краса, без сумніву, несе основне навантаження зазначеного взаємозв'язку. Однак здатність краси об'єднувати два теоретично "різнохарактерних" світи, може, і повинна бути пояснена, у свою чергу, через включеність останньої. Звідси першими завданнями нашого дослідження ми бачили проведення аналітики прекрасного та піднесеного за концепцією Іммануїла Канта та розкриття місця чуттєвого пізнання в інтелектуальній діяльності «Критики чистого розуму». Ні естетика смаку, ні естетичний суб'єкт не є данністю Кантової філософії. Методом "рішення" вищеозначених завдань, виступило експериментальне дослідження. Звідси, у свою чергу, ми й вибудували завдання другої частини: ознайомилися та проаналізували створення етапів методологічного дослідження та експериментально дослідили красу та насолоду. У нашому розумінні, необхідно було мислити в згоді безпосередньо з Іммануїлом Кантом, а не в злагоді із самим собою, а крім того, володіти "спонтанністю мислення" властивою самому творцеві системи. Отже, під створенням коректніше розуміти практичну розробку обраних питань у злагоді з потенціалом системи ідей філософа. Необхідність подібного дослідження обумовлена не тільки нашим інтересом до даної проблематики, а й її необхідністю як для філософського світу, так і для культури взагалі. Якщо, звичайно, ми приймаємо, що філософія в культурі займає або хоча б може зайняти те місце, яке повинна займати.